Tiedotusvälineet puolustavat Redskins-nimeä

FT_13.10.29_punaiset nahatAinakin 76 uutislehteä ja toimittajia ovat julkisesti vastustaneet Washington Redskins -nimeä tai muuttaneet sen käyttöä rajoittamaan tai kieltämään uuden Pew Research Center -analyysin mukaan.

Vuosikymmeniä jatkunut taistelu ajanjaksolla, jota kriitikot pitävät rodullisena slurina, puhkesi uudelleen aiemmin tänä vuonna sen jälkeen, kun DC: n pormestari Vincent Gray otti asian esiin ja ryhmä alkuperäiskansojen amerikkalaisia ​​väitti ennen tavaramerkkien oikeudenkäynti- ja valituslautakuntaa, että joukkueen pitäisi menettää tavaramerkkinsä suojaa, koska nimi on halveksiva. Joukkueen omistaja Dan Snyder vastasi toukokuussa ja kertoi USA Todaylle: 'Emme koskaan muuta joukkueen nimeä. Se on niin yksinkertaista.

NFL: n johtajat tapaavat tänään Indianan intialaisen kansakunnan kanssa käsittelemään ristiriitaa nimen muuttamisesta.

Kuukausi Snyderin lausunnon jälkeen kaksi urheilutoimittajaa, Tim Graham The Buffalo Newsista ja John Smallwood Philadelphia Daily Newsista, kirjoittivat kappaleita, jotka osoittivat lopettavansa Redskinsin nimen käytön raportoinnissa. Siitä lähtien joukko tiedotusvälineitä ja persoonallisuuksia on punninnut Washington Postin toimituskunnasta veteraanien NBC-urheiluhenkilöön Bob Costasiin.

Ne, jotka ovat julkisesti hyväksyneet nimenmuutoksen, edustavat pienen osan mediauniversumista, ja jotkut sen jäsenistä, kuten urheilutekijä Rick Reilly, ovat puolustaneet nimeä. Kesäkuun Washington Post -tutkimuksen mukaan 66% DC: n asukkaista ei usko, että nimeä tulisi muuttaa. Yksi merkittävä DC-asukas,

'> Presidentti Barack Obama sanoi, että hän miettisi nimen muuttamista 5. lokakuuta Associated Pressin haastattelussa.

Jatkuva mediakeskustelu Washingtonin jalkapallojoukkueen kuvaamisesta palaa takaisin muihin tapauksiin, joissa toimittajat ja uutistoimistot ovat muuttaneet käytäntöjä tai käytäntöjä huolestuneisuutensa vuoksi, että kieli oli loukkaavaa tai sopimatonta. Aiemmin tänä vuonna useat uutisjärjestöt ilmoittivat 'laittoman maahanmuuttajan' termin kieltämisestä, koska sillä ei ollut tarkkuutta ja se merkitsi liian laajasti suurta ryhmää.



Sen selvittämiseksi, kuinka monta mediaorganisaatiota ja toimittajaa on vastustanut nimeä, teimme joukon lähteitä, mukaan lukien Oneida Indian Nationin luettelo. Vaikka luettelomme ei edusta täydellistä väestönlaskentaa, se antaa käsityksen nimeä vastustavien joukkojen kasvavista riveistä.

Näin luettelo jakautuu:

  • 24 uutislähetystä tai toimittajaa ei enää käytä tai rajoita termiä Redskins'. Sports Illustratedin Peter King ilmoitti elokuussa, että hän ei enää käyttäisi Redskinsia ja kirjoitti, että 'se loukkaa liikaa ihmisiä'. USA Today's Christine Brennan ja MSNBC: n Rachel Maddow ovat myös boikotoineet termiä. Muut 52 toimipistettä tai toimittajaa ovat sanoneet, että ryhmän nimeä tulisi muuttaa.
  • Kaksitoista uutisjärjestöä noudattaa nimen käyttöä rajoittavia tai kieltäviä käytäntöjä. Oregonian politiikka juontaa juurensa vuoteen 1992, mutta suurin osa politiikoista pantiin täytäntöön vuonna 2013 (kahdeksan niistä), viimeisimmän raportoitiin nimellä San Francisco Chronicle. Puolet näistä myyntipisteistä on sanomalehtiä; muut sisältävät verkkolehtiä, kuten Slate, ja lehtiä, kuten Uusi tasavalta.
  • Sanomalehdet ovat ylivoimaisesti suurin näytteemme ala. Sanottujen sanomalehtiyritysten tai sanomalehdissä työskentelevien toimittajien osuus on lähes puolet (35) niistä, jotka ovat ilmaisseet jonkinlaista vastustusta Redskins-nimelle. Tätä seuraa 18 televisiopistettä tai toimittajaa ja 13 verkkojulkaisua tai toimittajaa.
  • Toimittajat tai uutiset, jotka kattavat vain urheilun, muodostavat yli puolet (42) otoksestamme. Yksi huomionarvoisimmista oli NBC: n Cris Collinsworth, joka ankkuroi verkon telttailun sunnuntai-iltapäivän jalkapallo-ottelut. Showtime's Inside NFL -näyttelyn aikana hän totesi

    & feature = youtu.be & t = 3m22s '> tänä päivänä Redskins ei vain toimi. ' Mutta 34 yleishyödyllistä tiedotusvälinettä tai urheilun ulkopuolella olevaa toimittajaa on myös vastustanut termiä, mukaan lukien kolumnistit Charles Krauthammer ja Maureen Dowd.

  • Seitsemään Redskins-nimeä vastustaneeseen toimittajaan liittyy ESPN, hallitseva urheilukaapeliverkko.Heidän joukossaan on Keith Olbermann, joka palasi äskettäin urheiluverkostoon, kun hän oli puhunut MSNBC: n ja Current TV: n puhepalveluna. Muita ovat Tony Kornheiser, Bill Simmons, Matthew Berry, Paul Lukas, Gregg Easterbrook ja LZ Granderson.
Facebook   twitter